Forum Stichting Kinderontvoering
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
9 september 2010, 21:28:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
LJN: AR8250, Hoge Raad, 01198/04   

Datum uitspraak:   15-02-2005
Datum publicatie:   15-02-2005
Rechtsgebied:   Straf
Soort procedure:   Cassatie
Inhoudsindicatie:   Aan gezag en opzicht onttrekken ex art. 279 Sr. Degene die (mede) het gezag over een minderjarig kind uitoefent kan dit kind desondanks aan het gezag en/of het opzicht van een ander onttrekken, bijvoorbeeld door zich niet te houden aan een bij rechterlijke beslissing vastgestelde (voorlopige) omgangsregeling.
479 aantal berichten in 211 onderwerpen door 37 Geregistreerde leden
Laatste lid: Spogiceancina
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Forum Stichting Kinderontvoering
|-+  Algemeen
| |-+  Algemene discussie (Beheerder: Jacques)
| | |-+  Advies (nederlandse) advocaten niet juist?
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Onderwerp: Advies (nederlandse) advocaten niet juist?  (gelezen 570 keer)
c88e4d
Gast

Advies (nederlandse) advocaten niet juist?
« Gepost op: 28 december 2008, 13:46:50 »

Twee jaar terug ben ik met mijn zoontje terug gevlucht naar Nederland.
Inmiddels ben ik geen "ontvoerder" meer maar nog wel ondergedoken.
Any way, het advies van meerdere nederlandse advocaten was in die periode dat
ik vooral niet moest terug gaan naar Nederland met mijn kind ook al had ik alleen het ouderlijkgezag.
Daar blijven was op alle vlakken geen optie. Achteraf ben ik blij dat ik die stap genomen heb.
Als we daar waren gebleven was de kans heel groot dat ik mijn kind kwijt was geweest.
Heb ik nu "geluk" gehad of zijn de advocaten slecht op de hoogte?

Helaas zijn er te weinig advocaten die werkelijk goed op de hoogte zijn van iko.
Jacques
Moderator
Sr. Member

koptsau@hotmail.com
Re: Advies (nederlandse) advocaten niet juist?
« Antwoord #1 Gepost op: 28 december 2008, 14:12:44 »

Hallo,

Er zijn maar ZEER weinig Nederlandse advocaten die echt goed geinformeerd zijn over onderhavige zaken, wij hebben er een aantal in ons bestand zitten die werkelijk super zijn, maar de doorsnee familierechtadvocaat moet zich niet met dit soort moeilijke zaken bemoeien, ze kunnen meer schade veroorzaken dan een ieder lief is.
c88e4d
Gast

« Antwoord #2 Gepost op: 3 januari 2009, 20:57:10 »

Had er eigenlijk ook even bij moeten melden dat eenmaal terug in Nederland ik ook een van die
super advocaten (via jullie) heb bezocht en volgens hem bevond ik me toen op dun ijs. Er liep toen overigens wel al een rechtzaak in het land waar we vandaan kwamen.

Vlak voor vertrek had de vader trouwens mijn kind 1 maand van mij weggenomen zonder dat hij ouderlijkgezag had. Bovendien zat mijn kind niet bij hem maar bij zijn moeder 5 uur verderop. Volgens
de politie daar was dat allemaal oke! Er zat dan wel geen grens tussen maar dat was toch ook kinderontvoering?
Jacques
Moderator
Sr. Member

koptsau@hotmail.com
« Antwoord #3 Gepost op: 4 januari 2009, 00:47:09 »

Hallo,

Moet ik die uitspraak van 'superadvocaten' gekscherend opnemen of voel jij je echt door hem in de steek gelaten?

Verder, ik ken de wet uit desbetreffend land niet waar de vader het kind een maand bij jou heeft weggehouden, dus kan ik daar niets over zeggen, ieder land heeft zo zijn eigen wetjes en regeltjes.

Hoe staat deze zaak er nu voor?
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: