|
Pagina's: [1]
|
 |
|
Auteur
|
Onderwerp: Advies (nederlandse) advocaten niet juist? (gelezen 570 keer)
|
c88e4d
Gast
|
Twee jaar terug ben ik met mijn zoontje terug gevlucht naar Nederland. Inmiddels ben ik geen "ontvoerder" meer maar nog wel ondergedoken. Any way, het advies van meerdere nederlandse advocaten was in die periode dat ik vooral niet moest terug gaan naar Nederland met mijn kind ook al had ik alleen het ouderlijkgezag. Daar blijven was op alle vlakken geen optie. Achteraf ben ik blij dat ik die stap genomen heb. Als we daar waren gebleven was de kans heel groot dat ik mijn kind kwijt was geweest. Heb ik nu "geluk" gehad of zijn de advocaten slecht op de hoogte?
Helaas zijn er te weinig advocaten die werkelijk goed op de hoogte zijn van iko.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacques
|
Hallo,
Er zijn maar ZEER weinig Nederlandse advocaten die echt goed geinformeerd zijn over onderhavige zaken, wij hebben er een aantal in ons bestand zitten die werkelijk super zijn, maar de doorsnee familierechtadvocaat moet zich niet met dit soort moeilijke zaken bemoeien, ze kunnen meer schade veroorzaken dan een ieder lief is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c88e4d
Gast
|
Had er eigenlijk ook even bij moeten melden dat eenmaal terug in Nederland ik ook een van die super advocaten (via jullie) heb bezocht en volgens hem bevond ik me toen op dun ijs. Er liep toen overigens wel al een rechtzaak in het land waar we vandaan kwamen.
Vlak voor vertrek had de vader trouwens mijn kind 1 maand van mij weggenomen zonder dat hij ouderlijkgezag had. Bovendien zat mijn kind niet bij hem maar bij zijn moeder 5 uur verderop. Volgens de politie daar was dat allemaal oke! Er zat dan wel geen grens tussen maar dat was toch ook kinderontvoering?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacques
|
Hallo,
Moet ik die uitspraak van 'superadvocaten' gekscherend opnemen of voel jij je echt door hem in de steek gelaten?
Verder, ik ken de wet uit desbetreffend land niet waar de vader het kind een maand bij jou heeft weggehouden, dus kan ik daar niets over zeggen, ieder land heeft zo zijn eigen wetjes en regeltjes.
Hoe staat deze zaak er nu voor?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|