Forum Stichting Kinderontvoering
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
8 september 2010, 03:36:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
LJN: AR8250, Hoge Raad, 01198/04   

Datum uitspraak:   15-02-2005
Datum publicatie:   15-02-2005
Rechtsgebied:   Straf
Soort procedure:   Cassatie
Inhoudsindicatie:   Aan gezag en opzicht onttrekken ex art. 279 Sr. Degene die (mede) het gezag over een minderjarig kind uitoefent kan dit kind desondanks aan het gezag en/of het opzicht van een ander onttrekken, bijvoorbeeld door zich niet te houden aan een bij rechterlijke beslissing vastgestelde (voorlopige) omgangsregeling.
479 aantal berichten in 211 onderwerpen door 35 Geregistreerde leden
Laatste lid: offerslki
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Forum Stichting Kinderontvoering
|-+  Juridische tips
| |-+  Voor de rechten v.h. kind (Beheerder: Jacques)
| | |-+  Hoezo rechten van het kind???
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Onderwerp: Hoezo rechten van het kind???  (gelezen 591 keer)
wachtende
Gast

Hoezo rechten van het kind???
« Gepost op: 23 augustus 2007, 18:46:57 »

Op basis van het Brussel II bis verordeningsverdrag lijkt het dat kinderen helemaal geen rechten meer hebben. Immers wordt er slechts gekeken naar formaliteiten. Alsof het gaat om een een tastbaar produkt ipv een kind.

Mijn kinderen worden met uitzetting bedreigd zonder dat  ook maar iemand zich afvraagd of dat in het belang van de kinderen is en niemand controle heeft toegepast in welke situatie zij terecht gaan komen, ver weg van hun verzorgende ouder.

Ik ben namelijk niet voor niets met een gerechtelijke uitspraak op zak dat de kinderen bij mij moeten wonen terug gekomen naar Nederland. Ze kunnen  NIET terug naar daar. Volgens het verdrag van het kind hebben kinderen recht op een prettige leefomgeving. Nou, die hebben mijn kinderen NU wel!!! Maar als zij gedwongen teruggeleid zullen worden niet meer, dan valt voor  hun alles wat zij nu hebben weg. Hoezo kinderen die al ruim 1 jaar hier zijn opzettelijk een trauma bezorgen. Wrang dat IK als moeder dan nog steeds moet zien dat Nederland  het zo goed voor heeft met kinderen en dat er geen huiselijk geweld mag plaatsvinden, en hetzelfde  Nederland mijn kinderen daar opnieuw aan bloot willen gaan stellen.

Immers controle wordt niet uitgevoerd en mijn beargumenteerde verhaal, voorzien van feiten en getuigenverklaringen, zal niet gehoord worden. Tevens zal mijn dochter die alles bewust heeft meegemaakt niet gehoord mogen worden? Men kijkt slechts naar regeltjes?Huh

Niemand die het opneemt voor de kinderen??? Er is toch ook een Verdrag over de rechten van het kind waarbij een kind zijn mening kenbaar mag maken. Dit wordt door het Brussel II bis  verhinderd???
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: