|
Pagina's: [1]
|
 |
|
Auteur
|
Onderwerp: PvdA kindonvriendelijke partij! (gelezen 769 keer)
|
|
Jacques
|
Weet u het nog? Ruim 6 weken geleden liet Aleid Wolfsen (PvdA) middels de media weten dat 'ons' initiatief voorstel wetswijziging voor de maand April 2007 op de Kameragenda zou staan.
Nu blijkt dat de PvdA geheel NIET kindvriendelijk is en zich gewoonweg niet wenst in te zetten voor de rechtenbescherming van Nederlandse kinderen.
Zie hier een berichtuit de diverse landelijke dagbladen van 16 maart 2006:
ZWAARDERE STRAFFEN VOOR KINDERONTVOERING
(Van een onzer verslaggevers)
DEN HAAG (GPD) - Het ontvoeren van kinderen naar het buitenland wordt zwaarder bestraft. Een wetsvoorstel om de strafmaat op te trekken van zes jaar naar negen jaar gaat vermoedelijk nog deze week naar de Tweede Kamer.
Jaarlijks worden ongeveer 120 Nederlandse kinderen naar het buitenland ontvoerd. In de meeste gevallen is de dader de vader die na een echtscheiding de kinderen meeneemt naar zijn land van herkomst. Moeders blijven machteloos achter.
In het initiatiefwetsvoorstel staat dat de strafmaat voor kinderontvoering van zes jaar naar negen jaar wordt verhoogd. De hogere strafmaat betekent dat verdachten ook bij het voorbereiden van een ontvoering kunnen worden opgepakt. Volgens het Wetboek van strafrecht mag je iemand die voorbereidingen treft voor een delict alleen oppakken als daar minimaal acht jaar cel op staat. ,,Ik ben daar erg blij mee", zegt J. Smits van de Stichting Kinderontvoering. Hij is sinds 2004 is betrokken bij de wetswijziging. ,,Nu lopen we achter de feiten aan. We kunnen pas ingrijpen als het kind is ontvoerd."
Volgens Tweede-Kamerlid Anja Timmer van de PvdA, die het voorstel heeft ingediend, worden momenteel door justitie de laatste puntjes op de i gezet en gaat het voorstel daarna naar de Kamer. ,,Met een beetje mazzel kan dat vrijdag al", aldus Timmer.
Vergeet hierbij niet dat ik al vanaf december 2004 met deze kindonvriendelijke partij bezig ben om deze wetgeving te wijzigen.
Als we binnenkort weer moeten gaan stemmen, vergeet al deze loze beloften van de PvdA dan niet en stuur bos dan met een bosje rozen het riet in.
Stichting Kinderontvoering Jacques Smits
|
|
|
|
|
|
|
|
|
colette
Gast
|
Dat gevoel had ik al bij Bos. Het meerendeel wat hij zegt is bla bla bla. Ik had er al geen vertrouwen in.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacques
|
Hallo,
Zoals je zult begrijpen laat ik het hier niet bij zitten.
De Kamer heeft tot 14 mei vakantie (ja alweer!!) en dan wacht ik nog 1 week.
Komt er dan niets vanuit Aleid Wolfsen, dan zal ik hem en zijn partij publiekelijk aan de schandpaal gaan nagelen.
KINDEREN ZIJN ONZE TOEKOMST, DAAR MOETEN WE ZUINIG OP ZIJN!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1]