|
Pagina's: 1 2 [3]
|
 |
|
Auteur
|
Onderwerp: moet ik al actie ondernemen? (gelezen 2783 keer)
|
powerstar
Gast
|
Hoi Mieke, Sluit me aan bij het bovenstaande, en zorg voor een eventuele vluchtweg als dat nodig is of neem iemand mee die je vertrouwt. Wens je veel sterkte !! Ans 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mieke
Newbie

|
Hallo Jacques
Lang geleden dat ik hier geschreven heb. Ik weet ook niet of het verstandig is om dat op dit moment te doen. Ik kijk echter regelmatig op dit forum. Hoe gek het misschien ook klinkt maar ik vind hier steun en troost. Er is nog steeds heel veel gaande in mijn leven en ik moet zeggen dat de situatie steeds grimmiger wordt. Ik zal je binnenkort middels een mail op de hoogte stellen van mijn situatie. Op dit moment heb ik weinig tijd en mogelijkheden daartoe. Ik steek al mijn energie in het zo goed mogelijk begeleiden van mijn kinderen. Die hebben mij hard nodig. Hartelijke groeten van Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacques
|
Mieke,
Doe het rustig aan, zorg eerst voor de stabiliteit van je kinderen en dan voor de rest.
Maar BOVENAL, zorg eerst goed voor jezelf want als jezelf 'kwakkelende' bent kan je onmogelijk goed voor de kids zorgen.
Greetzzz,
Jacques
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mieke
Newbie

|
Jacques je bent weer geupdated. Ik heb je gemaild. Groetjes Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mieke
Newbie

|
Lang niet op deze site geweest maar dat wil niet zeggen dat het leven van mij en mijn kinderen rustig verloopt. De hel is weer los. Ik ben de laatste 2 jaar geestelijk mishandeld met opmerkingen die ik hier niet eens durf te schrijven zo lelijk. Vreselijk dat hij dit ook in het bijzijn van de kinderen heeft gedaan. Vandaag was de druppel. Ik kan niet meer en ben kapot. Kan amper nog op mijn benen staan maar zal wel moeten voor mijn kinderen. Heb vandaag de politie ingeschakeld. Hij heeft weer gezegd dat hij ons zoontje mee gaat nemen naar Turkije. Ik ben doodsbang en durf amper de straat op. Ik probeer mijn zoontje zo min mogelijk te laten merken van al deze ellende maar het is een slim mannetje ook al is hij pas 5. Hij zei vanavond toen ik hem instopte dat hij niet met papa naar Turkije wil en bij mij wil blijven. Ik heb hem geantwoord dat als hij dat niet wil, dat niet gebeurt. Ik kreeg toen een dikke knuffel en een gelukssteen die hij buiten had gevonden. Die zou ons beschermen zei hij. Dan breekt je hart toch. Ik ben zo bang.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacques
|
Mieke,
Rare trol toch, de laatste dagen waren echt tropendagen voor jou, maar mijn complimenten, je hebt jezelf er super doorheen geslagen.
Deze dagen heb je aan iedereen die deze schrijnende zaak kent laten zien wie een echte moeder is en wat een echte moeder voor haar kroost over heeft.
Niets dan complimenten voor jou, je houding en doorzettingsvermogen.
Groet van een tuinkabouter (tegenover jou vergeleken).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mieke
Newbie

|
Dankjewel Jacques voor de complimenten, maar ik was zeker niet zo sterk geweest als jij niet achter me had gestaan. Ik heb veel hulp van je gekregen en nog steeds sta je me met raad en daad en je grappen en grollen bij. Dat doet vreselijk veel goed en daardoor durf ik ook die stappen te nemen. De strijd zal nu denk ik pas echt losbarsten maar het is zoals jij zegt, ik sta er niet alleen voor. Zeker ook complimenten aan de politie die snel ter plaatse was toen het nodig was en adequaat reageerde. Niets dan lof!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mieke
Newbie

|
Hallo allemaal,
Even een korte update. Ik heb voet bij stuk gehouden en ben echt definitief weg bij mijn ex. Het is keihard vechten en heel hard werken maar het gaat me lukken. Ik heb vreselijk veel steun van Jacques, Nynke, de politie, slachtofferhulp, de school, mijn vrienden en ja zelfs van jeugdzorg. Iedere dag schijnt de zon een beetje meer. Soms regent het en soms onweert het maar de zon gaat altijd weer schijnen. En ik, ik geniet. Ik geniet van alle warmte om mij heen, het geluk en vertrouwen wat ik weer terug zie komen in de ogen van mijn kinderen en wat zich uit in hun gedrag. Dat alleen al is alles waard. Gaat het dan echt zo makkelijk hoor ik jullie denken? Nee zeker niet. Het is ongelooflijk hard werken en dat moet je zeker willen. Je moet beresterk zijn en nooit je zwakte en angst tonen aan je kinderen. Ik heb nachten lang op de grond zitten huilen en rillen van angst en twijfel maar overdag stond ik er voor de kinderen. Zij kijken naar hoe jij het doet en als jij vertrouwen en daadkracht toont dan nemen zij dat over. Zo ontzettende belangrijk, vergeet dat nooit! Ik heb vreselijk veel zorgen, maar voor ieder probleem is wel een oplossing ook al duurt het soms even. Ik ben zeker niet fluitend dit gevecht aangegaan maar ik had geen keuze meer. Blijven bij de man die mij jarenlang heeft vernederd was geen optie meer, ondanks de angst voor een dreigende ontvoering. Wat voor een voorbeeld ben ik voor mijn kinderen als ik mij dit allemaal laat welgevallen. He is zoals Jacques zegt: "kinderen zijn onze toekomst en daar moeten we zuinig op zijn". Mijn kinderen verdienen een betere toekomst en daarom heb ik de stap gezet. Dat mijn toekomst er ook beter uit zou komen te zien, daar had ik niet eens over nagedacht. Nu begin ik stiekem te hopen dat dit er misschien ook nog wel inzit. Ik ben in 1 maand tijd 9 kilo afgevallen van alle stress en ellende. Ik heb er weer 3 kilo aangegeten en weeg nu 51 kilo (tja een lichtgewichtje dus). Ik heb een foto gemaakt van mijzelf toen ik op mijn slechtst was. Als ik daar nu naar kijk, dan schrik ik me rot en zie gelukkig in de spiegel nu een heel ander beeld. Kijkend naar die foto denk ik altijd "dat nooit maar dan ook nooit meer". Iedere dag ben ik waakzaam en bedacht op alles wat mijn kinderen zou kunnen schaden, maar zeg nu zelf, hoor je dat als moeder niet altijd te zijn? De dreiging van ontvoering zal altijd aanwezig zijn en zal altijd een zwaar stempel op mijn leven blijven drukken maar het is zoveel beter dan de hel waarin ik zat. Ik wens iedereen heel veel geluk, succes en wijsheid toe
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|